Söndags middag hos Johansson/Berntsson

Vi tog en tripp till torp kika läget lite, åkte och handlade. Idag blir det riktigt söndagsmiddag, hos oss serveras det idag en högrevs gryta med potatismos och sallad. I grytan har jag:
Palsternacka
Rotselleri
Purjolök
Gul löl
Högrev
2 Buljontärningar
Detta låter jag koka ihop med lite vatten, chilipeppar, salt, paprikapeppar och svartpeppar i ungefär 1 1/2 timme sedan tillsätter jag matlagningsgrädde och lite mer kryddor. Väldigt gott. Låter det koka en stund till för att få ett riktigt fint och mört kött.
Är ju som sagt ledig i 2 dagar till, 4 dagar i rad å herre hur ska jag sysselsätta mig. Imorgon åker jag till Lysekil/Brastad och gör lite besök. Och på torsdag kommer fina Sophie till UA igen, väldigt trevligt. Även kommer älsklingens syster med barn. Vilket är väldigt kul. Men nu tänkte jag ge mig på en kylsköpsrensning medans grytan sköter sig själv. För det behövs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0