Sista


Sista cigaretten är fimpad den 4/1 2011 kl 14:00




Så nu kör vi jag på detta, kommer att berätta hur det går och hur bra det kommera att kännas. Om en stund när jag till jobbet ska jag slänga dom cigaretterna jag har kvar. För nu är den sista cigaretten rökt. Och det är frihetsdagen. Jag är hjälten som har ihjäl monstret. Och jag tänker inte släppa in monstret. För det kan döda mig. Tänker aldrig någonsin öppna dörren igen till monstret för jag vet bättre. Man ska icke vara avundsjuk på dom som fortfarande röker. Det är ju en fälla. Dom kommer vara avundsjuka på mig som har tagit ur min denna fälla, för det är en stor fälla att vara fast i. Att komma ihåg är att det finns inget som heter " bara en cigarett till" om jag kommer röka och tro att det bara är en till så kommer begäret att återskapas.  Att röka är som att dunka huvudet iväggen för att påminna sig själv om hur skönt det är att sluta, eller att ha förtrånga skor och känna hur skönt det sedan är att ta av dom.
Man ska inte vänta med att bli ickerökaren, den bästa tiden är NU. Man blir en ickerökare från den studen man släck sista cigaretten. Självklart kommer man som ickerökare tänka på rökning eftersom det varit en stor del av livet men tänk på det, men ifrågasätt aldrig ditt beslut. Hållk bara fast vid tanken JAAA jag är en ickerökare. Kommer vara en magiskt bra känsla, när man ser dom andra som rökare som är kvar i fällan. Får bara hoppas att dom en dag oxå kommer bli ickerökare
Att tända den sista cigaretten:
Känn hur den bränner dina ömtåliga lungor
Känn hur oskattbara och livsviktiga det är
Andas in röken
Upplev smaken av cigaretten i din mun
Lägg märke till hur illa det smakar
Flytta nu din uppmärksamhet till ditt vackra, trogna hjärta
Känn hur det rusar
Kaboom kaboom kaboom
Tänk på hur många, många gånger ditt hjärta har fått kämpa det här sättet samtidigt som drogen störtade fram genom systemet
Hoppas nu att du känner för att dansa runt av glädjen av att du är fri
Ta av dig dom stinkade kläderna, ta en dusch, borsta tänderna
Känner du hur ren och fräsch du är?
Njut för så kommer det fara framöver
Du är en hjälte


JAG ÄR EN HJÄLTE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0