Magkänslan

Har följt min magkänsla ett tag nu. Och har bestämt mig för att säga upp min lägenhet. Gillar den verkligen men känner mig inte heller riktigt "hemma" den är super fin och allt men det är något, som gör att jag inte känner mig trygg.
Det är ett stort steg att säga upp lägenheten men för mig känns det mer en helt rätt.
Jag har sagt till mig själv efter mycket som har hänt i mitt liv att jag har allt att vinna inget att förlora. Jag har haft 2 tidigare förhållanden. Där jag har gått & mått dåligt. Fått höra mycket av mina ex om mig själv. Som har sänkt både min självkänsla & mitt självförtroende. Har gått och mått dåligt i förhållanden som jag bara velat ta mig ur. Efter det och mycket annat kommer jag aldrig tillåta att det händer mig igen. Att sänka sig själv för att få en annan människa att må bra är helt fel. Det året som varit har varit både motgångar och medgångar. Skaffade mig en egen lägenhet igen. Vilket fick mig att växa & hitta mig själv igen. Har även träffat nya människor som är fantastiskt roliga och trevliga. Fått mig en ny bästa vän eller vad man ska säga. Hon bryr sig väldigt mycket om mig, vi har otroligt roligt ihop. Vissa gamla vänner växer man ifrån. Vissa märker man som verkligen finns där när dom behövs. Personer som du har i ditt liv ska få dig att må bra ge lika mycket som du ger till dom. Ibland är du den hjälpande handen & då får du den hjälpanden haden tillbaka när du behöver det. Tack Johanna för att du är en underbar kompis.
Sen så har det ju mest magiska hänt mig. Jag har träffat en person som jag kan vara mig själv med, en person som får mig att skratta, får mitt hjärta att le, han får mig lycklig men framför allt han får mig att känna mig trygg.
Den känsla att få den tryggheten går inte att beskriva. Efter att ha erfarenhet av förhållade så måste jag säga att man vet, när det känns rätt och det är en person du känner att du trvis med. Självklart har alla förhållande upp & ner. Men kan faktiskt säga att jag inte någonsin kännt så som jag gör nu, ett förhållande som jag känner att jag vill lägga tid på och kämpa för. För ibland måste man "kämpa" eller hur jag ska uttrycka mig.
Så jag måste även säga Tack igen till K för att du har varit en hjälte nu när jag verkligen behövt dig som mest.
Dax att följa sin magkänsla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0