Berörd

Skulle bara byta kanal för en stund. Kom över till kanal 5 som visar ett program den hemliga miljonären. Där man får se hur det verkligen ser ut här i Sverige. Sådant som vi Svenskar är bra på att gömma undan. Att det finns människor som lever så. När jag ser detta så får det mina problem till att bli små om man jämnför sig med deras. Ibland så måste man uppskatta det lilla extra. Vilket jag tycker jag ofta gör. Men det finns även dom gånger man borde tänka efter en extra gång. Att känna lycka över att du har någon att dela din vardag med. Vänner som bryr sig om dig. Familjen.
Tex tak över huvudet, ett varmt täcke att lägga sig under, mat på bordet. Sådant som vi tar för självklart. Är inte självklart för många.

Jag tycker själv att jag har fått en stor livserfarenhet av det jag upplevt en sålänge, så har det lärt mig att vara mycket mån om andra. Vill att dom i min närhet ska ha det bättre en vad jag själv har det. Jag gillar att ge, gillar inte att ta emot. Man blir helt klart ledsen i ögat av att se ett sådant här program. Men det får även upp ett öga för hur verkligheten faktiskt ser ut.
Så ge dina nära & kära en extra kram och visa kan lite extra uppskattning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0