ledig

Ledig är det ju skönt å vara när man har jobbat 5 dagar i rad. Kom & tänka på att jag inte har varit ledig en helg sedan midsommar, har antigen jobbar, lör, sön eller både och. Så nu en så länge är jag iaf ledig söndag.
Åh blev så irriterad idag.
En tjej på jobbet ringer vid 15 å frågar om ja kan jobba för henne vid 16 men säger då nej för att jag åkt ut till min kusin för att umgås me henne. Hon höll på att laga jätte god mat. Så det va inge mer med det, det dröjer ungefär 10 min så ringer en annan tjej på jobbet. Dessa tjejer va me varann, då frågar hon om ja ine kan jobba för denna tjej. Svaret är fortfrarande nej. Hade inte tatt egen bil ut heller, och min kusin ska inte behöva köra ut till stan med en gång heller. Hon har jobbat hela dagen och har en liten 2 åring att ta hand om. Men då får jag ett sms att hon kan hämta mig men som sagt jag har sagt nej. Ibland undrar jag när ett nej räcker. För då ringer dom till ICA istället och då ringer kvällsansvarig mig och då är kl 15:30. Frågar då om ja kan jobba. Jag förstår inte hur vissa människor kan med?
Om man vet att man inte kan jobba eller orkar så ha för sjutton fram förhållning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0