Resumé av året 2010

Januari

Då bodde jag i Göteborg. Fast spenderade mycket tid hemma i Lysekil. Bodde då ihop med mitt ex. Fast vetinte om jag vill kalla att vi hade det ett förhållande just då. Det var mer ett vänskapligt förhållande. Vi båda försökte få det att fungera. Han var i Thailand med sina vänner 2 veckor in i Januari. Jag åkte sedan till Thailand med min familj, fick då tänka väldigt mycket. Hade en underbar semster där jag fick inse vad jag själv kände. Fick spendera denna resa med underbara människor, åt fantastiskt god mat & sola bada och livet där nere är som en dröm. Kom sedan hem andra veckan i Februari. Fick då ett jobb på Espressohouse, efter första dagen där ringde Ica Olskroken till mig. Var där & provjobbade fick en hel tids tjänst där. Jobbade då dubbelt i 2 veckor. Körde dubbelpassa varje dag.
Men har aldrig tyckt att Café branschen är något för mig. Så jag bestämde mig för Ica. Så fort jag var ledig åkte jag hem till Lysekil. Runt den 29 Mars flyttade jag hem till Lysekil på heltid. Hade inte så mycket kontakt med mina vänner här då. Pendlade mellan Göteborg & Lysekil tills Juni.
Men redan i Maj fick jag jobb på Ica här i Lysekil. Så hade även då 2 jobb ett tag. Men kände att jag inte trivdes i Göteborg. Så sa upp mig från jobbet där. Sen kom sommaren med en väldig fart. Jobbade mycket men festade otroligt mycket vilket jag inte fattar idag hur jag orkade vara ute så mycket å börja jobba kl 05. Var ju i princip hem och ta en powernap innan det var dax att gå till jobbet. Jobbade några timmar. Sen ut å sola, hem och sova för att sedan gå ut igen. Sommaren flög förbi.
Jag blev kvar på Ica här hemma och kände att jag inte kunde bo kvar hos min pappa. Så skaffade en egen lägenhet i mitten av September. Månaden gick var fortfarande ute väldigt mycket på helgerna. Fanns inte så mycket att göra och mina vänner var ju även ute så vi hade skoj skratta och bara levde i nuet.
Sedan kom det en kväll då K och hans vänner kom hit. Vi hade bara träffats på jobbet men pratat lite på Facebook. Så vi gick ut allesammans. Efter det åkte jag hem till honom på onsdagen veckan efter. Och så fortsatte vi träffas vilket jag är väldigt glad för.
Oktober, November & December Har klart varit dom bästa månaderna detta året. Mycket lycka & glädje även en del tråkiga nyheter oxå.
I Oktober fick vi anställda reda på att Ica ska varsla folk för att Coop ska öppna. Så efter vecka 1 har jag inget jobb kvar. Eller jag är erbjuden varannan Lördag 15 - 18. Vem klarar av att leva på så lite pengar när man har hyra m.m. Så dax att leta nytt jobb nu. Men måste även säga att jag har träffat en helt otrolgit bra kompis. Johanna fint namn även. Men vi kommer väldigt bra överrens och han har blivit min närmaste kompis. Vilket jag är jätte glad för.

Speciella Ögonblick 2010

Januari & Feb - Va helt klart den otroliga upplevesen att åka till Thailand. Tack världen bästa pappa
April - Kände mig hel igen när jag flyttade hem till Trygghete. Blev mig själv igen
Juni - Midsommar helt fantastiskt bra, fint väder och trevilgt sällskap
Juli - 21 Juli min födelsedag, riktgit fint väder massa folk hemma hos mig, jag bjöd på Tapas lite sommar drinkar. Seda gick vi vidare till den bästa speliningen på Havsbadet den sommaren eller kanske någon sin då va Hoffmaestro där. Det va otroligt mycket folk.  Helt klart den bästa kvällen den sommaren.
Sep - Då fick jag vara på brödavdelningen, och världens bästa kille körde bröd.
Okt - Året höjdpunt, träffade min underbara pojkvän
Nov - Hela månaden full av glädje & lycka tillsammans med honom
Dec - Även hela månaden där, men även fick träffa hans familj & den bästa Julen på många år. Förstår varför han är så underbar när han har en sådan underbar familj

Så ser mitt år ut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0